Osebna rast

Anksioznost in stres – Je glavni krivec ravno vaša prehrana?

Tudi prehrana vpliva na anksioznost in pripomore k močnejšemu občutenju negativnih čustev. Čeprav se o tem le malo govori, saj so pomembnejši drugi dejavniki, vendar naša prehrana vsekakor tudi vpliva na naše počutje.

Vemo, da nas lahko nekatera živila in zelišča  pomirjajo in nam lajšajo stres, tako je tudi hrana katera nas naredi, da smo bolj razdražljivi in podvrženi stresu. Preberite si s katerimi živili ni primerno pretiravati ali pa sploh uživati, da bi naše počutje bilo boljše.

Anksioznost

Vir fotografije: Gerd Altmann iz spletne strani Pixabay

Samopomoč pri anksioznosti – pazite na to kaj pojeste in vaše počutje bo boljše

Prva skupina živil na katere se bom že po svojih lastnih izkušnjah obrnila, so to poživila – poživila povzročajo občutke tesnobe in pa seveda tudi druge zdravstvene težave.

Ne zamudi otvoritvene akcije

Kofein in anksioznost

Kofein in anksioznost nista dve stvari, ki bi najbolj pasali skupi. Nekateri pravijo, da, če zaužijejo preveč kofeina doživijo več paničnih napadov kot sicer. Zato se uživanje kofeina odsvetuje vsem, ki trpijo za anksioznimi motnjami, paničnimi motnjami in tisti, ki so pretirano izpostavljeni stresu.

Tisti, ki si ne predstavljajo dneva brez jutranje kavice, si lahko privoščijo le eno skodelico kave na dan. Več kofeina bi vodilo v poslabšanje simptomov. Seveda se pa to razlikuje od posameznika do posameznika.

Veliko ljudi s podobnimi težavami raje spijejo brezkofeinsko kavo, kar je bolje, saj ima dosti manj kofeina. Kofein pa se ne nahaja le v kavi temveč tudi v:

  • Energijskih pijačah,
  • Zelenemu čaju,
  • Črnemu čaju,
  • Kakavu,
  • Mlečni čokoladi,
  • Coca Coli in Pepsi Coli
  • Tudi nekatere tablete imajo v sebi kofein, ki jih lahko kupimo brez recepta, zato moramo pri nakupu teh tablet biti pozorni, če se želimo izogniti kofeinu.
poživila in anksioznost

Vir fotografije: Jonny Lindner iz spletne strani Pixabay

Ko pa se že pogovarjamo o poživilih, pa je dobro da veste, da je tudi nikotin tisti, ki poživi naše telo. Zaradi nikotina se nam enako poviša krvi tlak in zaradi tega trpi naše srce ter ožilje. Čeprav kadilci trdijo, da se po pokajeni cigareti počutijo bolje, so raziskave potrdile, da so kadilci bolj anksiozni kot nekadilci. Veliko med njih ima težave tudi z nespečnostjo. Strokovnjaki pa so tudi ugotovili, da kadar kadilci prenehajo s kajenjem, so zaradi tega vitalnejši ter so zaradi opustitve cigaret manj dovzetni za anksiozne ter panične motnje. Če kadite in imate težave z anksioznostjo ali paničnimi motnjami imate še samo en razlog več zakaj bi morali končno prenehati s kajenjem.

Kaj se še odsvetuje, če želimo zmanjšati anksioznost?

  • Pretirano uživanje sladkorja in
  • Pretirano uživanje slabih ogljikovih hidratov.

Strokovnjaki pravijo, da je zdravo pojesti občasno rezino prave temne čokolade, kar je res, saj ima na nas pozitiven občutek. V možganih se nam takrat sprosti veliko serotonina, kar je hormon sreče. In tega pri anksioznosti vsekakor potrebujemo.

Vsekakor pa se na tej točki, če se borite z anksioznostjo ne priporoča pretirano uživanje sladkorja in slabih oglijovih hidratov, ki pa ne samo da povzročajo duševno šibkost, temveč tudi povzročajo druge bolezni.

Vedeževanje po telefonu

090 100 102

Cena na minuto klica za telemachove uporabnike znaša 2.19€ vključno z DDV, sicer pa ceno določa vaš operater

Med slabe ogljikove hidrate uvrščamo:

  • Sladkor,
  • Živila iz bele moke,
  • Beli riž
  • Sladki sadni sokovi ter gazirane sladke pijače.

Kakor pa verjetno že veste je zdrava in uravnovešena prehrana je več kot pomembna za dobro telesno in duševno zdravje.

Je res, da se za zmanjšan občutek anksioznosti priporoča zmanjšan vnos soli?

Večkrat slišimo, da sol (natrijev klorid) ni dobra nas. Kar je tudi res, saj preveč soli telo dehidrira, kalij se preneha absorbirati in ga celo oropa.

Kalij pa je pomemben za naš živčni sistem. Prav tako pa sol dvigne krvni tlak in s tem obremeni srce ter arterije.

Ker pa dviguje krvni tlak smo tudi dovzetnejši za panični napad, tesnobo in razdraženost. Zato se soli kar se da izogibajte.

Strokovnjaki pravijo, da je dovolj ena čajna žlička soli na dan. Bodite pa pozorni tudi pri predelani hrani, saj te po navadi vsebujejo veliko soli (natrija). Zelo pa bodite previdni, da pregledate deklaracijo preden izdelek kupite. Bodite pozorni na dodane konzervanse, ojačevalci okusa, umetna barvila in aditive, saj nekateri od njih izzivajo duševne in telesne bolezni zato je dobro vedeti več o konzervansih in aditivih. Zgodi pa se lahko, da zaradi nekaterih od njih lahko imamo tudi alergijsko reakcijo.

Več v umetnih barvilih, ki negativno vplivajo na naše počutje pa si preberite tukaj:  V katerih živilih iz slovenskih trgovin najdemo umetna barvila?

Vir fotografije: Reto Gerber iz spletne strani Pixabay

Prehranska alergija in anksioznost

Alergijsko reakcijo na prehrano vsi poznamo kot oteženo dihanje, zamašen nos, srbečica, koprivnica, kihanje in podobno. Pokaže se pa lahko tudi drugače, kadar telo zavrača neko snov in sicer tako, da se pojavi:

  • razdražljivost,
  • glavoboli,
  • slabost,
  • utrujenost,
  • zmedenost,
  • motena orientacija,
  • omotica,
  • nespečnost,
  • nihanje razpoloženja,
  • nenadni padec razpoloženja (kaže se kot depresija)
  • anksioznost in tudi panični napad.

Takšni simptomi se navadno pokažejo takrat, kadar pojemo preveč neke snovi, ki jo telo zavrača. Odvisno pa je od posameznika koliko te snovi lahko tolerira.

Navadno pa se psihosomatski simptomi pojavijo dosti pozneje ko smo hrano zaužili, zato je ponavadi težko povezati z določeno hrano. Najbolje znana alergija na hrano je laktozna intoleranca (oseba ne tolerira mleka in mlečnih izdelkov oziroma vse, kjer je prisotna laktoza) in glutenska intoleranca oziroma celiakija (oseba ne tolerira ali pa je hudo alergična na pšenico in njene izdelke, ki so narejeni iz glutena). Druge bolj pogoste alergije na hrano pa so na čokolado, oreščke, jajca, česen, kvas, mehkužce in školjke, koruza, citrusi, sojini izdelki, paradižnik in tudi alkohol. Strokovnjaki pravijo, da po navadi naše telo ne prenese tiste hrane s katero smo zasvojeni. To je po navadi čokolada, alkohol, kruh in pšenični izdelki. Marsikdo je šele po prekinitvi svojih zasvojenosti opazil, da se počuti veliko bolje brez teh živil in da se je večina njihovih težav prenehala.

Kako vedeti, da ste alergični na neko živilo?

Najzaneslivejše je, če prosite svojega zdravnika za test za prehranske alergije. Zdravnik vas bo poslal na to preiskavo, kjer vam bodo odvzeli kri in preko nje ugotovili ali ste na določena živila alergični. Lahko pa opravite tudi svoj test. Recimo za dobre štirinajst dni se odpovejte pšenici in njenim izdelkom, ki vsebujejo gluten. Opazili boste ali se počutite bolje. Nato pojejte veliko količino pšeničnih izdelkov, ki vsebujejo gluten in če se boste nenadno začeli počutiti slabo ter boste opazili ponovno nekatere psihosomatske simptome, ste najverjetneje bili alergični oziroma vaše telo ni sprejemalo glutena. Tako lahko naredite tudi z ostalimi živil, katere sumite, da vam delajo preglavice.

Prehranska dopolnila in anksioznost – magnezij, vitamini in drugi

  • B kompleks (pomembno je, da vzamemo vse vitamine B skupine, ne samo enega od njih!),
  • Vitamin C (odličen je za boj proti stresu), vitamin E in vitamin D.
  • L-metionin, L-lizin, L-tirozin, L-levcin, L-alanin, L-glicin in L-glutaminska kislina),
  • Omega 3 maščobe,
  • Cink, krom, magnezij in kalcij.
prehranska dopolnila za anksioznost

Vir fotografije: cenczi iz spletne strani Pixabay

Pri uporabi vitaminov, mineralov in aminokislin bodite pozorni kolikšno količino jih lahko dnevno zaužijete. Vsekakor pa se pred uporabo vitaminov, mineralov in aminokislin posvetujte z za to področje usposobljeno osebo.

Zavedati pa se moramo, da kljub vitaminom in mineralom, moramo imeti zdravo in uravnoteženo prehrano ter se redno gibati za zdrav način življenja.

Vedezevalka Anja
Napisala
Vedeževalka Anja
Anamari hus
Uredila
Anamari Huš

Ne spreglejte

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja